tiistai 18. maaliskuuta 2008

May God Bless Your Brand?

Yrittäminen on hienoa. Ja aina kun on kysyntää, on myös tarjontaa. Ja joskus tarjontaa on muutenkin. Tämä liikeidea on sellainen, että on melko vaikeaa sanoa toimiiko se, vai romahtaako se. (Toki tämän yrityksen suhde muihin yrityksiin on vähemmän kompleksinen, mutta tästä hieman myöhemmin.)

Sillä sen ajatuksena on se, että maailmassa mikään ei menesty, paitsi Jumalan tahdosta. Eikä brandi tietenkään ole poikkeus. Yritysneuvontaa, jossa Jumalaa pyydetään avuksi kuulostaa niin erikoiselta, että sen täytyy toimia joihinkin uskovaisiin yrittäjiin.

Tai sitten kyseessä on vitsi. Kun puhutaan uskonnoista, niiden erottaminen on mahdotonta. Kun lukee tuotekuvauksen (What -alisivulta)

"Christvertising takes a whole new approach to marketing your brand. We skip the stategic deliverables. We pass on the matrixes, the payoffs and the metrics. We ignore any viral functionality. We focus on the ultimate end-used:God"

Moni voisi luulla tätä harmittomaksi; Tosiasiassa tilanne voi olla muutakin. Jos yritys menee tälläiselle neuvojalle, ja osallistuu kaikkeen tähän "ignoraatioon" & "Pass -offaukseen" (fundamentalistikristityille niintyypilliseen)? kuinka todennäköistä on että yritys menee konkurssiin? Niin, tietysti siitä voi syyttää - tai tässä tapauksessa joutuu syyttämään? - Jumalaa. Tai oikeastaan itseä, kun tuli vain tehtyä niin huono ja moraaliton ja synnillinen tuote, jota kukaan ei halua.

Että ota kahvia. Ja mieti onko brandisi Jumalan hyvässä kirjassa..

Ei kommentteja: