lauantai 21. heinäkuuta 2007

Uni 20. heinäkuuta 2007

Minun uneni ovat yleensä tylsiä, ja muistan niitä harvoin. Viime yönä näin kuitenkin seuraavanlaisen unen:

Olin nousemassa portaita. Portaat johtavat "oikeassa elämässä" erääseen vaatehtimisliikkeeseen (jota olen joskus käyttänyt, mutta jossa en ole töissä ja joka ei ole minulle muutenkaan mitenkään erityinen tai tärkeä.) , mutta unessa ne johtivat Linnan Juhliin. Eikä minulla ollut mitään päälle laitettavaa. (Olin siis alasti.) Siinä portaita noustessani tajusin, että enhän minä voi linnan juhliin alasti mennä, joten tarvitsisin vaatteita. Puhuinkin eräälle vartijalle (joka on ihan oikeasti vartija ja jonka oikeasti tiedän ja jolle oikeasti puhun joskus) jolta sain vartijanpuvun. Menin sisälle vartijanpuvussa, ja tapasin siellä Pomoni. Ihmettelin, että mitä hän tekee linnan juhlissa. (En ihmetellyt lainkaan että mitä ihmettä minä siellä oikein teen.) Pomoni nosti martinilasiaan ja sanoi, että

"Heimo, sulle olis yks homma."

Ja niinpä huomasin olevani korjaamassa junarataa (Työni ei liity juniin eikä radan korjaamiseen. Ei edes puiden kaatamiseen.) ; Radasta puuttui pätkä, ja sen korjaamiseksi minun piti kaataa puita ratapölkkyihin. Näin kuinka radalla kaukana oli juna tulossa, enkä saanut niitä puita kaatumaan. En ehtinyt kaataa puuta, joten menin radalle huitomaan jotta juna pysähtyisi.

Juna ei pysähtynyt.

Siinä se oli.

Ei kommentteja: